Electronic Arts'ta Yapılanma Süreci
Oyundan Beyaz Perdeye...
Önce ki yazımda da belirtmiş olduğum gibi, dünya oyun sektörü yeni bir yapılanma süreci altına girmekte. Resident Evil (Capcom), Silent Hill (Konami), Dead or Alive (Tecmo), Tomb Raider (Eidos), Blood Rayne (Terminal), Doom (ID Software), Hitman (Eidos) ve yakında çıkacak olan Far Cry (Crytek), Max Payne (Remedy), Prince of Persia (Ubisoft)'tan sonra Electronic Arts'ta bir film şirketiyle anlaştı. Sims'in filmi şimdiden kesinleştirilmiş durumda ve EA'in korku türündeki ilk oyunu olacak Dead Space'in filminin de yapılacağı kesin gibi.
Ayrıca Electronic Arts cephesindeki son duruma bakarsak, EA CEO'su Riccitiello'nun söylediğine göre PC, PlayStation, Xbox 360, Wii, DS ve iPhone için 40 oyun serisi geliştirdiklerinden bahsetti. En başarılı serileri olarak ise Battlefield: Bad Company (Digital Illusions), UEFA Euro 2008 (EA Canada), Rockband (Harmonix), Burnout (Criterion) ve Mass Effect (Bioware) olduğunu belirtti. Kuşkusuz yakında çıkacak olan Spore'da bu listenin içine girecek.
NFS: UNDERCOVER
Efsanevi olan ilk 5 NFS serisi, sonrasında Road Challange ve Hot Pursuit 2 ile gelen durgunluk. Ardından 'The Fast and the Furious' filmine özenilerek yapılan ve 7 milyon satış rakamı elde eden efsanevi NFS: Underground ve devamı NFS Underground 2. Bu iki oyundan sonra ise modifiye üstüne polisleri, karalisteyi, yasadışı sokak ve arkasında güzel bir senaryoyu ele alan NFS Most Wanted. Fakat bu başarıların ardından gelen ilk hayal kırıklığı. NFS: Carbon. Carbon Most Wanted'a oranla sadece birkaç ekstra araba, gece modunu, kanyon yarışları ve drift'i ele alıyordu (Tokyo Drift'ten esinlenme). Her ne kadar oyuna ilk başladığınızda Most Wanted'ın devamı olduğu için sinematikleriyle gaza gelsenizde kısa oyun süresi ile Carbon'dan çabuk ayrılmak zorunda kalıyorsunuz.

NFS: Carbon'dan sonra bir sonra ki oyunlarını daha da geliştirmek için bir anket düzenlemişti Electronic Arts. Neredeyse 45 dakikanızı alacak büyük bir anketti bu. Ve Carbon'la beraber aslında daha önceden bir yapıma başladıklarını açıklamıştı Electronic Arts Black Box. Heyecanlanmıştık biz de doğal olarak. Nereden bilirdik 350 kişinin 2 sene boyunca geliştirdiği bir oyunun sadece 'yarıştan' ibaret olacağı. Yaptığınız tek şey 25 saat boyunca ok tuşlarını kullanmak. Hiçbir aksiyon yoktu. Önce ki NFS serilerine ek olarak sadece hasar özelliğini gösterebiliriz. Evet, hasar özelliğini kaç seriden beri NFS hayranları bekliyordu. Ama bu kadar sıradan bir oyunda beklemiyorduk.
EA'in 1997'de de CEO'luğunu yapmış John Riccitiello, 2007'de de tekrar CEO'luğa atandı ve Riccitiello düzenlediği toplantıların birinde NFS: Pro Street'in başarısız olduğunu belirtti. İşte bunun için Vancouver'de bulunan sanatçılarına 'işkence' yaptığını belirtti. Modelleme konusunda zaten bir sıkıntı çekmediklerine göre burada EA'in sanat yönetmenlerine işkence yapıldığını ve buradan da oyunun sinematiklerinin tekrar olacağını belirtebilmemiz mümkün. İşte beklediğim buydu!
Need for Speed'in değerini kaybettiği şu günlerde ise en iyi araba yarışı oyunları olarakta PC'de Race Driver: Grid ve PlayStation'da da GranTurismo 5 Prologue olarak gösterilmekte. Race Driver: Grid; gelişmiş grafikler, yapay zeka, farklı modifiye edilmiş araba ve yollar, kokpit kamerası ve hasar özelliğini içeriyor olmasına rağmen bence tüm bu özelliklerin güzelliği asıl online modda yaşanmaktaydı. Oyunda yola pusu kuranlar mı dersiniz, rusça, fransızca, türkçe her dilden küfür mü dersiniz...gerçek oyuncularla yarışmanın keyfi gerçekten bir harikaydı. GranTurismo 5 ise gelişmiş grafik ve fiziklerinin yanı sıra özellikle 2 kişi kapıştığınızda çok keyifli anlar yaşandığını söylemeliyim.
Bakalım, NFS: Undercover'ın çıkış tarihi 18 Kasım olarak belirlendi. Umarım bu seferde hayal kırıklığına uğramaz; NFS polis, serbest dolaşma ve sinematik gibi kendini diğer oyunlardan ayıran unsurları başarılı bir şekilde yansıtır.
NOT: Bu arada NFS hakkında biraz teknik bilgi vermek gerekirse, ilk NFS serilerini eski Test Drive oyunlarını geliştiren ve sonradan EA bünyesine katılan Dinstictive Software'ın geliştirdiğini, ardından Black Box adlı stüdyonun satın alınarak NFS Hot Pursuit 2, NFS: U, NFS: U2, NFS: MW, NFS: C ve NFS: PS oyunlarını geliştirdiğini söylemeliyim. Fakat NFS: U, NFS: U2, NFS: MW'deki arabalar, Matahari Studios adlı oyun stüdyosu tarafından modellenmiştir. Fakat günümüzdeki serilerde arabalar taranarak bilgisayar ortamına aktarılmaktadır. NFS: PS'teki yolları da Hintli Dhruva Interactive adlı stüdyo geliştirmiştir. Ufak bir detay olarakta NFS: PS'in yapım sürecinde ekibe George Lucas'ın kurmuş olduğu Transformers, Iron Man, Jurassic Park gibi filmlerin özel efektlerini geliştiren Industrial Light&Magic'ten Wilson Tang'in sanat yönetmeni olarak atandığını söylemekte de fayda var. Maksat genel kültür :)
Kaynak: www.gameindustry.biz, www.nfsunlimited.net, www.whichroadtotake.com
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home